Zoals u wel weet is Zakenkantoor De Smet fiere partner van Brocom. Dit partnership zorgt ervoor dat wij, samen met 2300 andere onafhankelijke verzekeringsmakelaars, ons engageren om “de belangen van de consument op efficiënte wijze te behartigen en hem een gepaste keuze, advies, prijs & service te verschaffen, in alle onafhankelijkheid”. Mooie woorden, horen we u denken, maar wat wil dit nu concreet zeggen?
Brocom, als overkoepelende organisatie, helpt ons verder door hen attent te maken op gebeurtenissen of evoluties die indirect iets met onze hoofdactiviteit te maken hebben.
Het officiële mission statement luidt dat Brocom een “operationeel platform is waarin makelaars, federaties & verzekeringsmaatschappijen samenwerken om de makelarij te promoten en te versterken voor een optimale dienstverlening aan de consument”.
Het is dankzij Brocom dat wij bijvoorbeeld attent gemaakt worden op de digitale revolutie binnen de sector. Brocom geeft ons dankzij webinars, blogs en nieuwsbrieven tips om u, de klant, beter te kunnen helpen op digitaal vlak. Dankzij Brocom worden we via een extra kanaal op de hoogte gehouden van alle nieuwe trends.
Natuurlijk is het onze verantwoordelijkheid om die laatste nieuwe trends op te volgen & te implementeren in onze operaties, maar het is geruststellend om te weten dat er iemand over onze schouders meekijkt.
In feite is Brocom voor ons wat wij, onafhankelijke verzekeraars, voor u willen zijn. Een soort van butler die regelmatig zegt dat alles onder controle is & dat we op onze beide oren kunnen slapen. Iemand die ervoor zorgt dat we niet in de problemen komen of, wanneer er problemen zijn, onmiddellijk de oplossing voorhanden heeft.
Een goed voorbeeld is de Brocom video die we recentelijk deelden. Hun aanwezigheid op het autosalon zorgt ervoor dat consumenten onmiddellijk raad kunnen vragen over gepaste verzekeringen bij de eventuele aankoop van een nieuwe wagen of motor. In dat opzicht functioneert Brocom ook als een verlengstuk van haar onafhankelijke makelaars. Wanneer u op het Autosalon op de Brocomstand informatie vraagt over een bepaalde verzekering, krijgt u die informatie of wordt u gewoon doorverwezen naar de dichtstbijzijnde Brocom makelaar in uw buurt.
Het signaal dat Brocom & haar partners uitstuurt door haar aanwezigheid op zulke evenementen, benadrukt haar mission statement inderdaad. Het welzijn van de consument staat hoe dan ook met prioriteit op nummer 1 in de agenda.
Op papier leest dit natuurlijk allemaal fantastisch. Het enige openstaande detail is natuurlijk dat wij, als onafhankelijke verzekeraar, de beloofde inspanningen moeten kunnen waarmaken!
Het is daarom dat één van onze goede voornemens voor 2018 is om ons te blijven concentreren op onze digitale kanalen, zonder daarbij het persoonlijk contact uit het ook te verliezen. Ook al zorgt het internet ervoor dat u makkelijker dan ooit met ons in contact kan komen, voor ons blijft een goed gesprek, van mens tot mens, nog steeds de reden waarom we onze job met zoveel plezier uitvoeren.